Ένα μεγάλο γηροκομείο αυτοκινήτων η Ελλάδα - Major

Ένα μεγάλο γηροκομείο αυτοκινήτων η Ελλάδα

Ένα μεγάλο γηροκομείο αυτοκινήτων η Ελλάδα

Η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο γηροκομείο αυτοκινήτων. Συγκρίνεται μάλιστα με την ηλικία του συνόλου των αυτοκινήτων της Αφρικής. Το πόσο σημαντικά αυτό βλάπτει το περιβάλλον και φυσικά την υγεία μας είναι μάλλον αυτονόητο.

Ο μέσος όρος των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας μας αυξάνεται όλο και περισσότερο. Επιβατικά, ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι όλο και μεγαλύτερα σε ηλικία. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η μέση ηλικία των επιβατικών οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι τα 15 χρόνια. Η Ελλάδα είναι στις τελευταίες θέσεις των χωρών της Ευρώπης, με τελευταία την Πολωνία με 17,2 έτη, και προτελευταίες την Εσθονία και την Ρουμανία. Ο μέσος όρος της ΕΕ είναι τα 10,7 έτη. Υπάρχει όμως και χειρότερο… Η Ελλάδα είναι στην τελευταία θέση στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά-λεωφορεία) και μάλιστα με τεράστια διαφορά με την υπόλοιπη Ευρώπη. 18,7 χρόνια είναι ο μέσος όρος της Ελλάδας και 11,7 της Ευρώπης.

Το γεγονός ότι τα οχήματα της Ελλάδας συνθέτουν ένα τεράστιο γηροκομείο είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης που έχει αναγκάσει πολλούς όχι μόνο να μην αλλάζουν αυτοκίνητο αλλά και να μην το συντηρούν και σωστά. Όταν μάλιστα αποφασίζουν να αντικαταστήσουν το όχημά τους, επιλέγουν κάποιο μεταχειρισμένο αλλά νεότερο σε ηλικία από αυτό που είχαν.

Οι επιπτώσεις της κυκλοφορίας παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων είναι μεγάλες. Δεν είναι μόνο ότι ένα παλαιότερο αυτοκίνητο δεν έχει στοιχειώδη συστήματα για την ασφάλεια των επιβατών του. Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από τα παλιά και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα είναι απίστευτες και επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία.

Το 90% των κυκλοφορούντων οχημάτων είναι τεχνολογίας Euro 4 και ακόμα παλαιότερα που σημαίνει ότι έχουν πολύ αυξημένους ρύπους NOx, σωματίδια κ.λπ. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει την συνάφεια αυτών των ρύπων με παθήσεις όπως το άσθμα, αλλά και καρδιακά νοσήματα και φυσικά δεν πρέπει να υποτιμάμε τα NOx αφού συνδέονται και με καρκινογενέσεις.
Θέλετε να συγκρίνουμε τη χώρα μας με τις χώρες της Αφρικής; Η Κένυα και η Αιθιοπία έχουν μέσο όρο ηλικίας οχημάτων 15 έτη η πρώτη και 20 η δεύτερη. Στην Νότια Αφρική ο μέσος όρος πέφτει στα 9,6 έτη και στη Νιγηρία στα 10,6…

Σήμερα δύσκολα κάποιος θα έβγαζε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό από τις καταθέσεις του –αν έχει τέτοιες- για να το διαθέσει στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου ή αν μιλάμε για επιχείρηση, για την αντικατάσταση του στόλου της με νέα οχήματα. Το έξοδο θα ήταν τεράστιο και η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση στη χώρα μας δεν επιτρέπει τέτοιες κινήσεις. Η λύση, λοιπόν, δεν είναι άλλη από το leasing αυτοκινήτων. Με σταθερό μηνιαίο κόστος, αποφασίζει κανείς ποιο όχημα ή ποια οχήματα εξυπηρετούν τις ανάγκες του. Τα ποσά αυτά εκπίπτουν σε ένα βαθμό από την εφορία, άρα ο χρήστης μόνο κερδισμένος βγαίνει. Στο σύνολο μάλιστα της μηνιαίας καταβολής συμπεριλαμβάνονται όλα όσα έχει ως υποχρέωση ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου. Η ασφάλεια του αυτοκινήτου και φυσικά το service που είναι τόσο απαραίτητο για τη σωστή του συντήρηση και τόσα άλλα. Η εταιρεία Hertz κάνει ακόμα πιο εύκολη τη διαδικασία του service για τα μέλη της. Με την OnLine υπηρεσία, ο χρήστης μπαίνει στη διεύθυνση https://service.hertz.gr/, συμπληρώνει τον Αριθμό Κυκλοφορίας του οχήματος και το σημείο εξυπηρέτησης που είναι πιο κοντά του και κανονίζει διαδικτυακά και χωρίς αναμονές σε τηλέφωνα ή άλλους τρόπους, το ραντεβού για το service του αυτοκινήτου του. Το ίδιο ισχύει και για την αλλαγή λαδιών. Κάπως έτσι, κερδίζει κανείς και σε χρόνο και σε χρήμα και πάνω απ’ όλα έχει ένα καλά συντηρημένο και ασφαλές αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του!

 

Share This