Το κρυφό κίνητρο πίσω από τα διασκεδαστικά κουίζ του Facebook – Major

Το κρυφό κίνητρο πίσω από τα διασκεδαστικά κουίζ του Facebook

Το κρυφό κίνητρο πίσω από τα διασκεδαστικά κουίζ του Facebook

Το σκάνδαλο με τα προσωπικά δεδομένα στο οποίο εμπλέκονται το Facebook και η Cambridge Analytica,  δείχνει μεταξύ άλλων μια τεράστια αλήθεια για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Δίνουν στον χρήστη την δυνατότητα να είναι σε επαφή με τους φίλους του, την ίδια ώρα που παρέχουν στις εταιρείες μια τεράστια ποσότητα πληροφοριών.

Για να συγκεντρώσει στοιχεία για τους Αμερικάνους ψηφοφόρους, ο Aleksandr Kogan –ένας ακαδημαϊκός που εργάζεται για την Cambridge Analytica- πλήρωνε μικρά χρηματικά ποσά σε χρήστες του Facebook προκειμένου να παίξουν ένα μικρό κουίζ προσωπικότητας μέσω μιας εφαρμογής στο site. Το Facebook επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύξουν εφαρμογές που βρίσκονται ψηλά στα κοινωνικά δίκτυα και μπορούν να είναι προσβάσιμες ή να μοιράζονται από τους χρήστες τους. Κάποιες από τις πιο κοινές είναι puzzle games και κουίζ.

Πριν μπει κανείς σε μια εφαρμογή Facebook, ο χρήστης πρέπει να την εξουσιοδοτήσει να συλλέξει δεδομένα από το προφίλ του. Το FarmVille, ένα δημοφιλές παιχνίδι προσομοίωσης, καταγράφει όλες τις πληροφορίες από το προφίλ των παικτών, τη λίστα των φίλων του χρήστη και το email του.

Παρότι η εφαρμογή του Dr Kogan είχε άδεια μόνο από 270.000 χρήστες, η πλατφόρμα του έδωσε επίσης πρόσβαση στα δεδομένα και των φίλων του κάθε χρήστη, με το πλήρες πακέτο να αποτελείται από 50 εκατομμύρια προφίλ. Το 2015, το Facebook άλλαξε τα συστήματά του προκειμένου να περιορίσει τους τύπους δεδομένων που θα μπορούσαν να συλλέγονται από τους φίλους των χρηστών.

Ο Dr Kogan χρησιμοποίησε γεωγραφικές πληροφορίες που εξήχθησαν από τα προφίλ για να τις ταιριάξει με δεδομένα που προέρχονται από άλλες πηγές. Σε ένα email που διέρρευσε και δημοσιεύθηκε από την New York Times, o Dr. Kogan παρέχει μια λίστα αγορών από χαρακτηριστικά προσωπικότητας που ισχυρίζεται ότι θα μπορούσαν να προβλεφθούν από τα δεδομένα του Facebook, συμπεριλαμβανομένων ιδιοτήτων όπως η συνείδηση και ο νευρωτισμός αλλά και πολιτικές ή θρησκευτικές απόψεις. Τα δεδομένα προορίζονταν να βοηθήσουν την καμπάνια του Trump να στοχεύσει στους ψηφοφόρους εκείνους που θα ήταν δεκτικοί στο μήνυμά της.

 

Share This